Hehehehe tahun baru yang indah sebabnyer, rupanyer bulan nie ramai y berkongsi bulan y sama dgn befday iman...mula dgn atin iman , (01/01), baby baru mak long, nuha (02/01), abg nami (05/01), mak long iman (17/01), makcik mar iman ( 18/01), pakngah iman (21/01) , dan penghabisan iman (25/01)....ramai kan, full lah perut iman makan kek jer....
Erm azam tahun baru iman, tahun nie iman berazam nak jadi anak y baik, solehah, bijak dan lebih nakal...;p
Iman nak improve my self to be someone better than last year....erm dan wat pertama kali dalam hidup iman, iman dah pandai berjalan...hehehe walaupun xdelah sepandai kak rauqah, yang dah boleh berlari...tp iman dah leh menyusun setapak dua kaki iman...mase iman bertatih dgn ibu,ibu gelak sakan....sukalah tue....hahahaa ibu iman akan berusaha lebih utk terus pndai berjalan dan seterusnyer berlari...hehehehe jangan nnt ibu ngan ayah penat nak kejar iman...
Sekarang nie, ibu ckp ibu x larat nak dukung iman, especially lebih dr 10 min, sbb ibu ckp iman dah semakin semangat, ibu dah x larat...so ayah ler selalu jadi mangsa...tp latelyniepun ayah ckp belakang ayah dah terasa sakit sbb asyik dukung iman...heheeh sorry ayah ibu....so mcm nie iman kene tingkatkan usahalah nie, mesti pandai berjalan ,kalau boleh iman harap b4 my birthday...hahaha boleh ker, tinggal brp hari jer laik...tapi ibu selalu ckp, jgn paksa diri, just try ur best my lovely daughter....hehehe ibu nie kalau borak ngna iman mcm iman nie dah dewasa....
SESUNGGUHNYA ANAK² ADALAH ANUGERAH YANG TERINDAH BUAT IBU DAN AYAH. HARGAI , SAYANGI , DIDIK , MEREKA SEBAIK YANG MUNGKIN, MOGA MEREKA MEMBESAR DENGAN PENUH KASIH SAYANG DAN SENTIASA BERADA DI DALAM LINDUNGAN ILAHI....
HARI NIE HARI MINGGU
Ari nie ahad, iman x g memanapun, duduk umah jer....cuma pagi td iman pergi breakfast ngan mak long family same iman family....heheheeh iman dah wat salah, bila iman tarik jer satu bungkusan nasi lemak....habis semua nasi lemak tue jatuh berderai....ibu ngan ayah dah menjeling iman...heheeheh sorry erk...
Erm pas makan iman jenjalan g the store jap, mak long kate nak survey barang....kejap jer, pastu ktorg balik...iman dalam van dah tdo....sampai umah sebab cuaca sejuk jer mmg sedaplah iman sedar jer dah kul 4...heheehhe lame kan iman tdo....
oklah xdepun nk citer sebenarnyer...sajejer boring nie...
Erm pas makan iman jenjalan g the store jap, mak long kate nak survey barang....kejap jer, pastu ktorg balik...iman dalam van dah tdo....sampai umah sebab cuaca sejuk jer mmg sedaplah iman sedar jer dah kul 4...heheehhe lame kan iman tdo....
oklah xdepun nk citer sebenarnyer...sajejer boring nie...
IMAN NAK SHARE SOMETHING SWEET
HAIT....RINDUNYER
Dah lama iman x update blog iman kan, sekarang umur imanpun dah nak masuk 11 bulan...iman dah pandai merangkak....hehhehe sekarang iman makin bijak ( puji diri sendiri laks), iman dah pandai marah org, tapi bila iman marah semua org gelak..pelik lah iman.....iman geram sbb org asyik suka peluk iman jer, pastu gomol iman, iman rimas tau...tp diorg tue x paham...bila iman jerit sekuat hati, diorg gelak² lak....bila iman marahpun diorg gelak laks....
Kehidupan iman appy go lucky, iman sekarang nie tgh berusaha nak belajar berjalan lak...sbb iman dah pandai memanjat, so kene belajar turun lak, lelaik turun katil...ari tue iman jatuh katil, dgn hp ibu, rosak hp ibu...hehehe ibu sorry iman x sengaja....
Oklah, nanti iman upload gmbr iman y terbaru dgn aksi² iman y lebih comel erk...;p
Kehidupan iman appy go lucky, iman sekarang nie tgh berusaha nak belajar berjalan lak...sbb iman dah pandai memanjat, so kene belajar turun lak, lelaik turun katil...ari tue iman jatuh katil, dgn hp ibu, rosak hp ibu...hehehe ibu sorry iman x sengaja....
Oklah, nanti iman upload gmbr iman y terbaru dgn aksi² iman y lebih comel erk...;p
BAHANA MAKAN DURIAN....
Minggu lepas iman demam....badan iman panas sangat, tapi tak tau mcm mana nak ckp dengan ibu....ari khamis tue iman mmg xleh tdolah...mata mmg mengantuk tp iman tak leh nak tdo...badan iman rase panas sangat...nasib ibu teman iman, sbb ibu tgh wat assignment ibu...iman tau, ibu risau...ayahpun bangun gak,tny iman nape xleh tdo, nak ckp mcm mane kat ayah, bkn ayah paham bahasa iman...hahahaahha
Satu jam sekali iman bangun....ibu bawak iman g jumpe mak ngah, nak cnfm iman demam ker tak, mungkin ibu dah dapat rase bahang badan iman....bilik mak ngah pasang aircond lak...mmglah mak ngah xdpt rase bahang kepanansan iman...tp iman x salahkan mak ngah sbb iman panas dalam....Ari jumaat tue, iman mmg dah rase panas, nak tdo x boleh...tp mata mengantuk dah nie..uwaaaaaaaaaaaaa tensenyer...ayah g keje , ibupun g keje...tapi tgh hari ayah lek jaga iman..ibu lak keje, ibu kate ibu xleh nk cuti sbb ibu bnyk keje, xperlah...iman ok jer...(kecik ati gak sebenarnyer...)erm tp ibu adelah tipon mak long tny perkembangan iman...mmg iman panas x leh nak luahkan dgn kata², so nangislah....smp mak long tny kat ibu, ibu de janji pepe ker kat iman....erm ibu tipon iman xnak ckp ngan ibu,pndg tiponpun xnak...(merajuklah kengkonon...hahaah tp ibu xlek gak).Iman tdo ngan ayah, nasib ada ayah....
Petang ibu lek, ibu rase dahi iman...erm panas....ibu suruh ayah siap, sbb nak bwk iman g klinik, pas maghrib ibu ngan ayah bwk iman g klinik...erm tekak iman sakit doc kate tue y kurang mkn, kurang minum susu...kali nie iman demam package..ade selsema,sakit tekak, badan panas...sakit gusi...uwaaa nak tumbuh gigi ker nie?????...
lek dr klinik,makngah amik iman, ibu mkn sementara mak ngah amik iman, mak ngah tlg lapkan badan iman...terima kasih mak ngah...pas ibu mkn, ibu bagi iman mkn ubat...uwekkkk ubat nie x sedap...ubt per lah doc bagi kat iman nie....uwaaaaaaaaaaaaaaa xnk ubat!xnak ubat!, ibu pujuk iman...ibu kate iman kene kuat lawan dmm nie,kalau iman mkn ubat,iman kuat semangat...mesti cepat sihat...kekadangkan iman rase ibu ckp advise iman, mcm iman nie paham...
Ari sabtu maklong ngan paklong bawak iman jenjalan..maklong kate iman kene amik angin gak...iman???? ikut jer sbb jalan kan...bosan duk umah...gpun ibu cuti lak ari sabtu,jaga iman,siapkan assignment ( tp x siap gak sbb iman mmg meragamlah..nak duduk dekat ngan ibu jer)..kesian ibu,sorry ibu..iman bebetol x sihat..nak rase di beri perhatian sepenuhnyer...(mengada² sebenarnyer...;p) Malam lak ayah ajak g jumper tok ngan tokwan...sebenarnyer iman mmg dah x larat sangat..kene lak ibu baru g mkn ubat,mata nie mmg mengantuk...
tapi kesian kat ayah dah lame x jumpe tok ngan tokwan,tok ngan tokwan mesti rindu kat iman.....ibu dah ckp ngan ayah,xmau lek lewat sgt...sbb ibu ade assignment iman lak x sihat....( bukan ibu x suka jumper fmly ayah tp keadaan iman x mengizinkan lelama)
Sepanjang kat umah tok ndak,iman mmg menangislah...xnk letak langsung...ibu bg susupun iman xkan...iman nak balik, badan iman sakit,iman nak tdo...nak rehat...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Lama gak ktorg kat umah tok ndak,tok dan tokwan iman mintak maaf bukan xnak tp iman mmg x sihat....iman nak ibu jer, dgn ayahpun iman xnk....Lepas tgk iman meragam jer ayah ajak ibu balik....yeyeye balik....
Hari ahad ibu ade kelas g, patut ibu ade kelas pagi,tp ibu ponteng...heheehhe demi anak kesayangan ibu nie...erm iman lepak ngan ayah, bagi ibu tdo lame skit,kesian ibu....semalaman x tdo...jaga iman...dah pagi baru ibu kejut ayah...tlg tgk iman lak....terima kasih ibu, terima kasih ayah....love u all so much....Em ibu hbs kelas, singgah umah tokndak...badan imanpun dah sihat skit...barulah iman leh main ngan tok same tok wan....Iman duk kat umah tok ndak sampai tok ngan tok wan lek....balik umah tgk semua ade kat rumah...ibu bagi iman makn ubat, pastu makan...tukar baju..d.an tdo.....tok ade bawak durian utk iman,tapi ibu awal² laik dah sound iman...no durian smp iman tol² sihat...hehehehe nielah akibatnyer mkn durian x ingat...ingat dah besar ker...;p
Satu jam sekali iman bangun....ibu bawak iman g jumpe mak ngah, nak cnfm iman demam ker tak, mungkin ibu dah dapat rase bahang badan iman....bilik mak ngah pasang aircond lak...mmglah mak ngah xdpt rase bahang kepanansan iman...tp iman x salahkan mak ngah sbb iman panas dalam....Ari jumaat tue, iman mmg dah rase panas, nak tdo x boleh...tp mata mengantuk dah nie..uwaaaaaaaaaaaaa tensenyer...ayah g keje , ibupun g keje...tapi tgh hari ayah lek jaga iman..ibu lak keje, ibu kate ibu xleh nk cuti sbb ibu bnyk keje, xperlah...iman ok jer...(kecik ati gak sebenarnyer...)erm tp ibu adelah tipon mak long tny perkembangan iman...mmg iman panas x leh nak luahkan dgn kata², so nangislah....smp mak long tny kat ibu, ibu de janji pepe ker kat iman....erm ibu tipon iman xnak ckp ngan ibu,pndg tiponpun xnak...(merajuklah kengkonon...hahaah tp ibu xlek gak).Iman tdo ngan ayah, nasib ada ayah....
Petang ibu lek, ibu rase dahi iman...erm panas....ibu suruh ayah siap, sbb nak bwk iman g klinik, pas maghrib ibu ngan ayah bwk iman g klinik...erm tekak iman sakit doc kate tue y kurang mkn, kurang minum susu...kali nie iman demam package..ade selsema,sakit tekak, badan panas...sakit gusi...uwaaa nak tumbuh gigi ker nie?????...
lek dr klinik,makngah amik iman, ibu mkn sementara mak ngah amik iman, mak ngah tlg lapkan badan iman...terima kasih mak ngah...pas ibu mkn, ibu bagi iman mkn ubat...uwekkkk ubat nie x sedap...ubt per lah doc bagi kat iman nie....uwaaaaaaaaaaaaaaa xnk ubat!xnak ubat!, ibu pujuk iman...ibu kate iman kene kuat lawan dmm nie,kalau iman mkn ubat,iman kuat semangat...mesti cepat sihat...kekadangkan iman rase ibu ckp advise iman, mcm iman nie paham...
Ari sabtu maklong ngan paklong bawak iman jenjalan..maklong kate iman kene amik angin gak...iman???? ikut jer sbb jalan kan...bosan duk umah...gpun ibu cuti lak ari sabtu,jaga iman,siapkan assignment ( tp x siap gak sbb iman mmg meragamlah..nak duduk dekat ngan ibu jer)..kesian ibu,sorry ibu..iman bebetol x sihat..nak rase di beri perhatian sepenuhnyer...(mengada² sebenarnyer...;p) Malam lak ayah ajak g jumper tok ngan tokwan...sebenarnyer iman mmg dah x larat sangat..kene lak ibu baru g mkn ubat,mata nie mmg mengantuk...
tapi kesian kat ayah dah lame x jumpe tok ngan tokwan,tok ngan tokwan mesti rindu kat iman.....ibu dah ckp ngan ayah,xmau lek lewat sgt...sbb ibu ade assignment iman lak x sihat....( bukan ibu x suka jumper fmly ayah tp keadaan iman x mengizinkan lelama)
Sepanjang kat umah tok ndak,iman mmg menangislah...xnk letak langsung...ibu bg susupun iman xkan...iman nak balik, badan iman sakit,iman nak tdo...nak rehat...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Lama gak ktorg kat umah tok ndak,tok dan tokwan iman mintak maaf bukan xnak tp iman mmg x sihat....iman nak ibu jer, dgn ayahpun iman xnk....Lepas tgk iman meragam jer ayah ajak ibu balik....yeyeye balik....
Hari ahad ibu ade kelas g, patut ibu ade kelas pagi,tp ibu ponteng...heheehhe demi anak kesayangan ibu nie...erm iman lepak ngan ayah, bagi ibu tdo lame skit,kesian ibu....semalaman x tdo...jaga iman...dah pagi baru ibu kejut ayah...tlg tgk iman lak....terima kasih ibu, terima kasih ayah....love u all so much....Em ibu hbs kelas, singgah umah tokndak...badan imanpun dah sihat skit...barulah iman leh main ngan tok same tok wan....Iman duk kat umah tok ndak sampai tok ngan tok wan lek....balik umah tgk semua ade kat rumah...ibu bagi iman makn ubat, pastu makan...tukar baju..d.an tdo.....tok ade bawak durian utk iman,tapi ibu awal² laik dah sound iman...no durian smp iman tol² sihat...hehehehe nielah akibatnyer mkn durian x ingat...ingat dah besar ker...;p
Subscribe to:
Posts (Atom)
