IMAN DAN KESIBUKKAN IMAN.....

Hehehehe tgk tajuk mcmlh iman nie bz sangat, tp agak bzlah iman dengan rutin harian iman, lelaik hujung minggu yang lepas...
Minggu lepas ari sabtu iman g hari usahawan kat sekolah abg nami ngan kak long....hehehehe,enjoy. Ibu daftarkan iman buku nuri ( keluaran bank rakyat), ibu ingat nak belikan iman tabung, tp tabung kene g bank rakyat, baru leh beli.....erm iman kat situ x lamepun, adelah dlm setengah jam jer, sebabnyer...heheheheeheh iman dah melepas, so iman lek ngan ibu naik moto ngan atuk, Mak Long, Mak Ngah jer tinggal teruskan, masuk rumah hantu , pastu beli burger bebanyak, pastu per ntah.....Iman dah siap mandi , dah siap tukar pampers, baru mak ngah ngna mak long sampai umah....

Malamnyer lak iman g expo kat tasik biru dengan pak long, mak ngah semualah, naik van...Heheheheh xde beli pepun juz jenjalan jer isi masa lapang, kitorang juz singgah mkn jer, sedaplah bihun sup dia.teringat² ibu iman...;p
balik dari expo memasing cari port depan TV, tgk citer final destination + cerekarama (mustika)....Iman lak sambung makan g, dgn mak long,heheehe ibu tumpang sekaki ( x kenyang²)....Kul 10.30 iman dah masuk tdo, tp ibu ngna ayah smbg tgk TV, Sesedar jer ade 2 tgn peluk badan iman..... ( ibu ngan ayah ler tue)

Ari ahad lak iman bangun lambat...hehehe penatlh konon, tp dalam kul 10 iman dah on the way lek umah iman kat tasik, sampai jer umah, ibu siapkan barang² ibu semua, pastu melepak ngan iman + ayah kat depan tv, hehehe tetau jer dah terlelap iman ngan ibu, ayah kejut kul 12..Petang nie ibu ade kelas, so kitorangpun get readylah nak antar ibu...PAs antar ibu, iman ngan ayah balik umah atuk...petang baru datang amik ibu, mak ngah join sekali.....Balik jer dr amik ibu, memasing terus serbu meja mkn kebulur...hahahah

Malam pas g petronas, iman terus lek umah tdo.....badan dah penat, sbb bnyk main ari nie...hehehehe
Free Signature Generator

AYAH LAK DEMAM

Pas semua orang sihat, ayah lak di serang demam...mulanyer ayah ingat ayah salah mkn, sebab asyik gatal hidung jer, ngan bersin....ibu ckp ayah nie ade resdung nie, tue y xleh slh mkn, mesti gatal hidung....Pas tue esoknyer ayah dh rase lain mcm , rase seram sejuk, ayah ckp ngan ibu...badan ayah panaslah....ibu lak leh ckp, sejuk jer rase....hehehe ibu nie suka memain tau....erm...semalam confirm ayah dmm, tekak dah perit badan dah panas.....Pas balik keje, ibu suruh ayah terus mandi, ibu dah pesan kat iman awal², ayah x sihat, so iman xleh lah nak merengek ker bermanja lelebih ngan ayah...kesian kat ayah...penat + x larat....so semalam iman bnyk meragam ngan ibu jerlh, tdopun peluk ibu, nk ibu tepukkan sbb badan ayah panas...so iman x selesa nak rapat² ngan ayah....hehehe bahang sangat.

Ibu mmg x lena tdolah mlm td, kekejap bgn, tgk iman, wat susu iman, pastu tgk ayah lak rase kepala ayah...nasib ibu dah bg ayah mkn ubt dmm b4 tdo + antibiotik....ialah sbb ayah ckp ayah skt tekak semua, so tue simptom² y boleh wat dmm ayah melarat......ayah mc ker ari nie???????? mimpilah ayah nk mc dr keje, imanpun pelik, ayah nie dah x larat sangatpun xnk mc, kalau ibu pantang penat @ dmm skit jer, dah lepak ngna iman kat rumah...heheheheh

Ayah iman sayang sangat kat ayah, iman doakan ayah cepat sembuh yer ayah, leh jenjalan dan main ngan iman...layan iman nie
Ibu garang sangat, kalau ayah heheheeheh leh ler iman memain skit....pepepun iman sayang ibu gak, terima kasih ibu jaga kami malam tadi...



Free Signature Generator

BANGKITKAN SEMANGAT & MOOD PAGI...






























Ari nie dah hari khamis, yes tinggal esok lusa jer ibu kerja...pastu ibu ngan ayah ade kat rumah layan iman....erm, tapi iman nak bagi semangat skit kepada semua y melawati blog iman nie...chao!chao!jom kiter cuci mata..pada yang stress tue hope dptlh kurangkan stress, pada y bosan tue hope dptlh isi masa smbl berangan²....heheheh Laaaayan......

Free Signature Generator

BUAH DARI KAMPUNG@KG

Semalam ayah bawak lek buah² dari kampung....hehehe tok iman dari Pahang pesan buah kat pak ndak iman.....erm ade memacam buah, ade durian, rambutan, manggis, cempedak....ialah kan ayah x lek kg, so tok kirimkan lah kat pak ndak......Iman naik kereta ayah erm...menyusuk bau buah²an tempatan....Baru jer ayah letak mcm semut ktorg hurung buah² tue, heheheh al maklumlah atuk iman y kat sini xde dusun, so kitorang mcm "perak" skit bila dpt memacam buah....Nak tunggu dusun tok nasir, baru berbunga....so tiap kali ade jer buah²an yang menyinggah umah atin nie mmg akan habislah....heheeheh...Erm mmg sedap kan buah²an tempatan nie......gambar nie amik dr google jer...hehehe nanti letak gmbr kitorang melantak, ade yang meleleh air liur laks...;p

P/S : "PERAK = JAKUN"





Free Signature Generator

SEMAKIN HAMPIR....

Tak lama lagi kiter dah nak sambut bulan ramadhan kan...hehehe pastu bulan syawal...yeyeyeyey raye!Sebenarnyer iman pun x pandai lagi keseronokan raya nie, sbb nyer pada iman same jer, cuma yang penting ibu dan ayah iman di samping iman... Cuma seingat iman lah hari raye nie, semua org ade berkumpul, pastu pakai baju cecantik.....ibu mesti pakai baju baru, ayah laks hari pertama raya mesti pakai baju melayu lengkap bersampin , bersongkok...( permintaan ibu nie, kalau x ibu mesti merajuk ) Iman surelah serba serbi baru...heheheeh untungkan jadi bebudak nie, duit ghaye pun berkepuk jer banyak........Mungkin iman terlalu kecik gie, untuk merasai bebetol kemeriahan......tp ibu selalu cerita mase ibu kekecik dulu, ibu beraya sampai tgh mlm rumah orang, heheeheh xde lak org tue marah@ kisahkan.ialah mungkin sbb paham musim perayaan bebudak mane kira waktu.....Pastu ibu ngna kengkawan ibu pilih rumah gak, kalau umah besar mesti dpt duit bnyk, kalau rumah sederhana mesti dapat duit skit jer, hahahaah tapi selalunyer terbalik...umah besar y dpt duit skit, umah sederhana dpt duit bnyk......lawaklah ibu nie.....Ayahpun same gak round satu kampung ngna kengkawan ayah, kekadang singgah umah org smp x leh mkn, tp still menjamah skit, cuma y pasti air wajib utk menghilangkan penat dan dahaga mencari rezeki ( hahahaha duit ghaye)...

Ibu ckp ibu susah nak beraya di kawasan tempat tinggal ibu, sbb setiap kali ghaye mesti balik kampung, so kat kampunglah ibu bnyk habiskan mase time² raya....Ibu ckp selalunyer atuk & atin akan bagi duit ghaye pada brp hari ibu dan adik beradik ibu puasa....kalau kurang sehari, kuranglh duiit ghaye......heheeeh x sabar iman nak merasainyer........Sesamelah kiter tunggu erk.....



P/S : GAMBAR HIASAN JER.....










Free Signature Generator



MY STORY....

Akhirnyer iman kene gak demam y di jangkiti sepupu² iman...tp iman org y terakhir, erm...dmm per erk???? mcm suspen jer, dmm ulser....mmg peritlah tekak nak telan mkn, minum susupun payah, so ibu ngan ayah belikan iman aiskrim supaya senang iman nak makan...ialah asikrimkn leh wat muult kiter terasa kebas.....samapi 2 kotak aiskrim ayah dan ibu belikan...satu letak umah atuk, satu kotak g umah iman...erm....mlm jumaat tue iman mmg xleh tdo lh, dgn badan rase panasnyer, dgn laparnyer, memacam rase...kesian ibu dan ayah...tp bkn iman sengaja nak nyusahkan, mmg badan iman x sedap sangat..... nasib iman tdo umah atuk, so ade aircond dlm bilik ibu, leh ler kurangkan rase x selesa iman....sampai kul 4 pagi ayah bwk iman kuar dr bilik, kot² iman rase selesa, bila keluar jer , tgk mak ngah ngan kak rauqah ade depan tv...ermmmmm mesti kak rauqah x leh tdo nie ( nie mmg peel kak rauqah, 3-4 pagi bgn tgk tv )..so adelah teman...

Pagi jumaat tue dlm kul 6 lebih baru lh iman leh tdo, ibu suruh ayah tdo jap, biar ibu tgk iman laks....sbb td ibu dh tdo kejap....so iman tdo dlm buai, dlm kul 9 lebih iman dah terjaga...erm ibu mandi kan iman, sbb ibu ngan ayah actually cuti ari nie, ade urusan seri paduka baginda....hehehee ibu punyer urusanlah paling bnyk... Iman dh mengamuk x ingat lah sebabnyer...pas ibu mandikan iman, ibu masukkan ubat dlm bontot iman...( mmglh x sakit tp mcm fobia jer)......dalam kul 10 kitorang gerak lek umah jap, ibu nak siapkan bakul susu iman, pastu terus ker destinasi y di tuju Shah Alam... Mulanyer ibu x nk bwk iman, ialah badan iman x sihat mak longpun x izinkan, tp tgk iman dmm, pastu nak susahkan org lan mcm x best jer, ibu angkut jer iman...gpun ayah ade ( iman mmg manja lebih ngan ayah)...

Sampai jer kat shah alam, sementara tunggu ibu settlekan urusan ibu kat bank, kat uitm...iman lepak dgn ayah dlm kereta...Alaaa tetibe rindu kat ibu lak, lamanyer ibu punyer urusan.............nampak jer bayang ibu terus iman jerit buuuu!!!!!!!!!!...hehehehe ibu dah sengih pandang iman. Pastu kitorang singgah PKNS jap, ibu nak beli sampul surat, hehehe sempatlah iman capai baju gaun utk iman 2 helai, ibu lak sesambil tue tgk baju ibu, so melayanglah duit ibu RM40...hehehe murah jer kan....

Pas settle tue ktorg g makan kat kenny rogers, ibu lah nie teringin sgt, ayah ikutkan jer selera ibu...sebenarnyer dh tersilap masuk restoran memula tue, ibu g masuk kat nandos lak, dah siap duduk dah...tinggal nak amik order jer, hehehehe tp ayah tegur erk nie bkn kenny rogers...alamak...ibu tgk keliling, pastu ibu gelak...hehehe dah lapo smp x perasan...slow² ktorang bgn blah mcm tue jer....ehehehehe xperlah, gpun service dia lmbt, dah 15 min duduk tp xde pelayan pun.........so ktorangpun bergerak ker alam central, cr kenny rogers......ibu ngan ayah order ayam..iman mcm biasa special kes, aiskrim nyum!nyum!....

Habis mkn jer...ktorang teruskan perjalanan uruskan memenda y masih blum selesai.....settle jer semuanyer, kitorangpun balik umah.balik jer, ibu kemas umah jap...pastu mandikan iman , ibu mandi sekali.baring² tgk CD, smbl tgk CD kami 2 beranak dah terlelap...sesedar ayah kejutkan ktorg ajak g umah atuk........so bergeraklah ker rumah atuk...

Sampai umah atuk, badan iman penat g sebenarnyer, x puas tdo, nak tdo dlm buai kak rauqah ade, so ibu bwk iman mkn bubur dulu...pas mkn...iman dh rase bdn x selesa sgt, dah meragam x hengatlah...ayah masukkan iman dlm buai,mase nie kak rauqah dah tdo dlm bilik, x sampai 5 min, iman dah terlayang......


Free Signature Generator


TAKZIAH

Assalammualaikum...1st of all b4 iman update blog iman dgn kisah-kisah iman, iman nak ucapkan salam takziah wat acik idah sekeluarga kerana baru sahaja kehilangan ayahanda tercinta...Harap acik idah sekeluarga tabah menghadapi kehilangan dan dugaan ini...dan semoga roh atuk joe di rahmati dan di cucuri rahmat....di permudahkan segala urusannya di sana....amin....


Free Signature Generator