HADIS TIPU???

Aku tak taulah sama ada korang pernah dengar atau tidak pasat nie, tapi ini aku dapat drp sebuah blog aku baca semalam b4 aku balik....berkenaan dengan fadhilat terawih di bulan ramadhan.....Sebenarnyerkan hadis yang mengatakan pasat fadhilat nie x dpt di sahihkan memana ulama² dan org cerdik pandai agama....Hadis ini adalah hadis palsu.....kalau korang x percaya korang klick kat SINI

Eeeeeeeee memacam kan zaman skrg nie, hadispun diorg nakpalsukan, kita yang umat akhir zaman serba kekurangan ilmu dan pengetahuan nie, selalu jer tertipu...mcm manalah anak² kita nantikan...semoga kita dapat bimbing seluruh keturunan kita ker jalan y di redhaiNya...amin
Tapi pas dah tau nie jgn lah korang malas lak nak wat terawikh, sbb dalam bulan ramadhan nie semuanyer yang terbaik buat umat Rasululullah s.a.w, mungkin kiter x dpt ganjaran mcm y di sebut² dlm fadhilat tue, tp kita dapat lebih drp itu.....mana kita taukan....bak kate ZURA dlm blog dia, kelebihan ramadhan nie kan banyak.....

3 comments:

zh-ena said...

sbb tu la sblm nak percaya aper yg kita baca..dptka rujukan dulu dr org yg lebih pandai ilmu agamanya..utk dpt kesahihan kan

Zura said...

betul tue...setuju bangat...belajar tanpa guru sesatlah jd nye

iman said...

ena - tp kan kita dpt menda nie dr sekolah g kan....

zura - kekadang ade cikgupun kiter leh sesat ra, sbb cikgu ajar ajaran sesat....;p