PENDERAAN TERHADAP AYAH...

31hb Ogos 2009, bukan mencatat satu sejarah jer dalam hidup iman, tapi 2 sejarah....Sejarah pertama syukur pada Allah sbb iman masih dapat hidup dlm negara y penuh aman dan damai...dah 52thn negara kiter merdekakan...Betol kiter merdeka dari penjajahan..tp hakikat realiti kehidupan sebenarnyer kiter telah di jajah dr segi budaya dan pemikiran...Ramai y terlalu pandang ker hadapan . terlalu berfikiran terbuka tanpa di sedari pemikiran kiter itu telah pun di jajah.....sebaba terlalu berfikiran terbukalah makin bertambah gejala sosial di negara kiter... Kiter nak salahkan siapa dlm hal mcm nie...tepuk dada tnylah hati....

Erk iman bukan nak citer pasat kemerdekaan negara sbnrnyer, tp kisah penderaan ke atas ayah iman....bkn ibu yang dera ayah...tp heheheehh anka sayang ayah nie....mcm nie al kisahnyer, pagi 31hb tue, iman bgn awal, so imanlah jadi tukang kejut kat dlm umah tok tue, ngan mulut iman y comel nie...kejut ibu, kejut ayah...ibu jer bgn, so ibu bawak iman kuar...tgk kat ruang tamu xde sesapepun...cume mak ndak jer, tgk konsert CT. erm imanpun berjalanlah masuk bilik......tetibe "AYANGGGGGGGG!!!! IBUUUUUUUUU", berlari ibu masuk bilik sbb terkejut dgr ayah menjerit...Heheheh iman dh tuang air panas atas ayah....terkejut ayah dr mimpi y lena....Ops sorry ayah... ibu dah pandang iman lain mcm, cek ayah teruk ker melecur, nasib air tue x panas sgt, kalau x kesian ayah....Ibu dah membebel kat iman, ialah bahayakan air panas, kalau kene kat iman mcm mane,org x salahkan iman, org akan salahkan parents....

Nasiblah ayah x melecur, juz terasa pedih skit jer, ibu angkat plus air panas tue ngna bakul semua....smbl tue mulut mengomel, ( berleter)....hehehe nak marah lelebihpun bkn iman paham, ialah iman kan kecik g, bila nak salin air panas lain, tgk plas air dah pecah berderai...laiklah ibu berangin...per lah ank ibu dah wat nie...baru sorang kalau ramai...eeeeeeeeeeeeeeee

So nak x nak, tgh hari tue ibu ngan ayah terpaksa lah kuar g cari plas air sbb mlm nie nak balik KL, kalau xde air panas mcm mane nak wat susukan....iman bkn minum susu sejuk...sorry ayah, ibu....iman xtau menda tue bahaya...

4 comments:

lannida said...

ish! ish! bahaya tul ko nih mah! nasib baik tak kene kat iman. kalau tak gerenti melecur. sbb kulit bby ngan orang dewasa tak sama. jadikan pengajaran, jgn letak air panas atau plas kat tmpt yg dia leh capai. bahaya tau!

Zura said...

waaahhh baguslah iman...ambik haa...ngan air panas dia kejutkan bad....tp bahaya sungguh...

zaza said...

mah.. jaga2..

iman said...

idah - hahahaah tuelah idah, lepas nie mmg xleh letak kat tmpt y x selamat...tp otak budak nie kekadang x tercapai akal kiter....

zura - heheeheh x nak bgn sgt ra, amik ko air paans dia bg....

zaza - yup. more becareful