SEMAKIN HAMPIR....

Tak lama lagi kiter dah nak sambut bulan ramadhan kan...hehehe pastu bulan syawal...yeyeyeyey raye!Sebenarnyer iman pun x pandai lagi keseronokan raya nie, sbb nyer pada iman same jer, cuma yang penting ibu dan ayah iman di samping iman... Cuma seingat iman lah hari raye nie, semua org ade berkumpul, pastu pakai baju cecantik.....ibu mesti pakai baju baru, ayah laks hari pertama raya mesti pakai baju melayu lengkap bersampin , bersongkok...( permintaan ibu nie, kalau x ibu mesti merajuk ) Iman surelah serba serbi baru...heheheeh untungkan jadi bebudak nie, duit ghaye pun berkepuk jer banyak........Mungkin iman terlalu kecik gie, untuk merasai bebetol kemeriahan......tp ibu selalu cerita mase ibu kekecik dulu, ibu beraya sampai tgh mlm rumah orang, heheeheh xde lak org tue marah@ kisahkan.ialah mungkin sbb paham musim perayaan bebudak mane kira waktu.....Pastu ibu ngna kengkawan ibu pilih rumah gak, kalau umah besar mesti dpt duit bnyk, kalau rumah sederhana mesti dapat duit skit jer, hahahaah tapi selalunyer terbalik...umah besar y dpt duit skit, umah sederhana dpt duit bnyk......lawaklah ibu nie.....Ayahpun same gak round satu kampung ngna kengkawan ayah, kekadang singgah umah org smp x leh mkn, tp still menjamah skit, cuma y pasti air wajib utk menghilangkan penat dan dahaga mencari rezeki ( hahahaha duit ghaye)...

Ibu ckp ibu susah nak beraya di kawasan tempat tinggal ibu, sbb setiap kali ghaye mesti balik kampung, so kat kampunglah ibu bnyk habiskan mase time² raya....Ibu ckp selalunyer atuk & atin akan bagi duit ghaye pada brp hari ibu dan adik beradik ibu puasa....kalau kurang sehari, kuranglh duiit ghaye......heheeeh x sabar iman nak merasainyer........Sesamelah kiter tunggu erk.....



P/S : GAMBAR HIASAN JER.....










Free Signature Generator



2 comments:

Zura said...

awalnye nk cite pasal raya nie...klau nk th pengalaman raya aku nti aku masukkan dlm entry aku...

iman said...

heheeheh...sbb dh ramai y puasa, so mcm terasalah dh x lame gie...